Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου, στο Δημαρχείο Κηφισιάς, η ημερίδα «Βιώσιμη Κινητικότητα», στο πλαίσιο της 2ης Κλιματικής Εβδομάδας Κηφισιάς, που διοργάνωσε ο Δήμος Κηφισιάς με συνδιοργανωτή το Πράσινο Ταμείο στην αίθουσα «Β. Γκατσόπουλος».
Βασικό συμπέρασμα της 2η Ημερίδας της διοργάνωσης ήταν ότι η βιώσιμη κινητικότητα δεν είναι απλώς περιβαλλοντική επιλογή, αλλά επένδυση στη δημόσια υγεία και στην κοινωνική συνοχή. Παράλληλα ο Δήμος Κηφισιάς δεσμεύτηκε να συνεχίσει τις πρωτοβουλίες του για βιώσιμες μετακινήσεις, έξυπνη στάθμευση και προώθηση της πεζής και ποδηλατικής κουλτούρας στην πόλη.
Η Ημερίδα άνοιξε με το χαιρετισμό που απηύθυνε εκ μέρους της δημοτικής Αρχής η Πρόεδρος του Αναπτυξιακού Οργανισμού Κηφισιάς & Εντεταλμένη Σύμβουλος Αστικής Αναζωογόνησης, Αμαλία Βραχνού.
Η ανεξάρτητη Βουλευτής Β1 Βόρειου Τομέα Αττικής, Αθηνά Λινού, με την ιδιότητά της ως Καθηγήτρια Επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ και Πρόεδρος του Ινστιτούτου Προληπτικής, Περιβαλλοντικής & Εργασιακής Ιατρικής «Prolepsis» αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη σύνδεση βιώσιμης κινητικότητας και πρόληψης ασθενειών, επισημαίνοντας ότι «το περπάτημα και η ποδηλασία μειώνουν την παχυσαρκία, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και την κατάθλιψη, ενώ ενισχύουν την ψυχική υγεία και την κοινωνική επαφή». Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη για περισσότερο χώρο στους πεζούς και ασφαλείς ποδηλατόδρομους, υπογραμμίζοντας πως «η άσκηση μέσα στην πόλη είναι και δημόσια πολιτική υγείας».
Από την πλευρά του Δήμου Κηφισιάς ο Γενικός Γραμματέας, Γιώργος Κοκκόλης αναφέρθηκε στις προκλήσεις του «τριπτύχου» της καθημερινότητας» στην πόλη: Την ανάγκη για βάδισμα στα πεζοδρόμια, την επιθυμία για πράσινο και το ζήτημα της στάθμευσης. Παράλληλα ο κ. Κοκκόλης υπογράμμισε ότι απαιτείται ειλικρινής διάλογος και συναινέσεις για να βρεθεί η ισορροπία. Τέλος ανακοίνωσε ότι ο Δήμος Κηφισιάς αντιτίθεται σθεναρά σε κάθε σχέδιο επιβολής διοδίων στον άξονα του Κηφισού, επισημαίνοντας πως «η Βόρεια Αθήνα είναι οργανικό κομμάτι της μητροπολιτικής Αθήνας και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως περιφέρεια».
Ο βασικός ομιλητής της εκδήλωσης, Πολιτικός Μηχανικός – Συγκοινωνιολόγος, ομότιμος καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), και αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών (έδρα Μεταφορών και Συγκοινωνιών), Γιώργος Γιαννόπουλος, με στόχο ένα σύγχρονο και λειτουργικό σύστημα μεταφορών στην πρότεινε για την Κηφισιά τα εξής: Βελτίωση της οδού Διονύσου και τη μετατροπή της σε «πράσινη διαδρομή», επέκταση του ηλεκτρικού προς τη Νέα Ερυθραία, διαμόρφωση ασφαλών πεζοδρομίων και διαβάσεων, ανακαίνιση του οδικού δικτύου και την κατασκευή περιφερειακών χώρων στάθμευσης. Τέλος ο κ. Γιαννόπουλος υπογράμμισε πως «η βιώσιμη κινητικότητα είναι συστημικό ζήτημα που απαιτεί συντονισμό, συνεχή παρακολούθηση και σωστή στελέχωση των υπηρεσιών του Δήμου»
Η Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός του Δήμου Κηφισιάς και μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Κωνσταντίνα Δερπάνη, παρουσίασε τις δράσεις του Δήμου για καλύτερη κυκλοφορία, έξυπνη στάθμευση και αναβάθμιση του δημόσιου χώρου. Παρουσίασε το σύνολο των εργαλείων που διαθέτει ο Δήμος για την εφαρμογή πολιτικών βιώσιμης μετακίνησης, όπως το ΣΒΑΚ, το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων και το Σχέδιο Προσβασιμότητας. Αναφέρθηκε στη μελέτη βιοκλιματικής αναβάθμισης της οδού Διονύσου, που συνδέει τα δύο κέντρα της πόλης, καθώς και στη συμμετοχή του Δήμου σε ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το Seed Replication Program και το Σύμφωνο των Δημάρχων, τα οποία προωθούν την αλλαγή συμπεριφοράς προς πιο «πράσινες» μετακινήσεις και τον σχεδιασμό mobility hubs στην περιοχή του σταθμού του μετρό.
Ο Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός, εταίρος της ΝΑΜΑ Α.Ε., Πάνος Παπαδάκος, αναφέρθηκε στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), επισημαίνοντας ότι «σε πολλές ελληνικές πόλεις τα ΣΒΑΚ παραμένουν θεωρητικά και χρειάζονται τεκμηρίωση, συνεργασία και ρεαλισμό». Επεσήμανε την ανάγκη για διαδημοτικό συντονισμό, ιδιαίτερα στη μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας, όπου «οι μεταφορές ενός δήμου επηρεάζουν άμεσα τους όμορους».
Ο Καθηγητής Αρχιτεκτονικής και Αστικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Πατρών, Γεώργιος Πανέτσος, μίλησε για τη σημασία του σωστού αστικού σχεδιασμού και της ποιότητας του δημόσιου χώρου. Ανέδειξε τα προβλήματα που δημιουργούν οι κακοσχεδιασμένες παρεμβάσεις, λέγοντας πως «η αισθητική και η λειτουργικότητα πρέπει να συμβαδίζουν με την ασφάλεια – ένα πεζοδρόμιο δεν είναι απλώς κατασκευή, αλλά εργαλείο κοινωνικής ζωής». Τόνισε ότι ο σχεδιασμός του χώρου καθορίζει τη συμπεριφορά των ανθρώπων και τη σχέση τους με την πόλη, ενώ επισήμανε την ανάγκη για συνεκτικό σχεδιασμό που ενώνει τις γειτονιές και ενισχύει την ταυτότητα της Κηφισιάς.
Ο Πολιτικός Μηχανικός – Συγκοινωνιολόγος, Manager Innovation and Deployment στην ERTICO, Ευριπίδης Σακελλαρίου, επεσήμανε ότι στις Βρυξέλλες και σε άλλες πρωτεύουσες της Ευρώπης η εφαρμογή ευφυών συστημάτων μεταφορών (ITS) έχει ήδη μεταμορφώσει τον τρόπο μετακίνησης των πολιτών, μέσω ενιαίων πλατφορμών πληροφόρησης και διαχείρισης κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο. Τόνισε ότι η ένταξη του Δήμου Κηφισιάς στο ευρωπαϊκό δίκτυο «έξυπνων μετακινήσεων» θα δημιουργήσει σημαντικές προοπτικές για την πρόσβαση σε καινοτόμες τεχνολογίες, όπως η ανάλυση δεδομένων κινητικότητας και οι πράσινες υποδομές. Σκοπός είναι να προωθηθεί μια ολοκληρωμένη πολιτική μεταφορών που θα μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης.
Στην Ημερίδα παρέστησαν επίσης η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Λίλα Παπαδημητρίου, οι Αντιδήμαρχοι Καθημερινότητας, Μελετών, Υποδομών & Νομικής Υπηρεσίας, Γιάννης Διονυσιώτης, Καθαριότητας & Ηλεκτροφωτισμού, Άννα Κορογιαννάκη, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Ύδρευσης & ΚΑΠΗ Ν. Ερυθραίας, Αντώνης Μπιτσάνης, εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης, ακαδημαϊκοί και ειδικοί επιστήμονες, εκπρόσωποι συλλόγων και πολίτες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

- 1 από 736
- επόμενη ›






